רוטרי למען החיילים העולים המשוחררים

מידי שנה משתחררים מצה"ל כ- 2000 חיילים בודדים, 40% מהם הם עולים חדשים שהגיעו לארץ בגפם. הם מתגייסים לצבא בלי תמיכה הורית ובלי משפחה ובמשך שלוש שנים זוכים לכל העזרה ותשומת הלב של הצבא. אבל עם שחרורם מצה"ל - זה נגמר. וכך מוצאים את עצמם החיילים הבודדים לבד בחיים האזרחיים המהווים קושי מהותי לכל משתחרר ולחיילים בודדים אלו הקושי הוא גדול יותר.

ארגון הרוטרי בישראל מלווה מזה שמונה שנים את החיילים המשתחררים באמצעות הוועדה לחיילים משוחררים עולים בודדים.

בכל מועד של שחרור חיילים אלו מתקיים איתם מפגש ביחד עם נציגי הסוכנות היהודית ועם חברי רוטרי מהוועדה לחיילים משוחררים עולים בודדים.  חברי הועדה נבחרים ממועדוני הרוטרי בארץ לפי חלוקה אזורית – דרום, מרכז, ירושלים, והצפון וכך מתאפשר לחיילים לפנות אל חברי הועדה מכל קצות הארץ.

 חבר הועדה ברוטרי המקבל פנייה מחייל, בודק את הנושא בו החייל מבקש עזרה ופונה לאחד המועדונים באיזור בו גר החייל כדי לקבל סיוע מרוטריונים באזור.

הנושאים בהם פונים החיילים בבקשת סיוע הם:  מגורים, לימודים, תעסוקה, בריאות, ייעוץ משפטי וכל בעיה אחרת בה נתקל החייל.

מועדון רוטרי כפר יונה הצטרף גם לפרויקט מיום הרמת המועדון ומאמץ חיילות וחיילים משוחררים מהאיזור. מידי מחזור שחרור מצטרפים עוד חיילים משוחררים למעגל האימוץ.

המועדון מסייע בריהוט הדירות של החיילים בעזרתם של חברי המועדון, אנשים טובים מכפר יונה והסביבה, בייעוץ תעסוקתי משפטי וסתם אוזן קשבת לאלו שאין להם אף מבוגר אחראי בישראל.

בנוסף מקיים המועדון בכל שנה במסגרת יום המעשים הטובים, יום לטובת החיילים בו נהנים החיילים מארוחה, עיסוי ופינוקים שונים.

לרגל החג קיבלו החיילים שוברי קנייה ברשת מזון בשווי מאות שקלים מתנת המיזם הארצי.

 

שתפו חברים

עוד סיפורים למען הקהילה ...

השאירו תגובה

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן